tisdag 10 juni 2008

Hjälp mig att förstå hur illa ställt det är!

Resultatet på Aftonbladet.se:s webundersökning visar att över 20% av de svarande redan idag går back i sin hushållsekonomi. Undersökningen är kopplad till artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2645163.ab

Jag skulle nu vilja få en bättre förståelse i hur illa ställt det är. Kan du hjälpa mig?
Om du tillhör denna grupp som inte får ekonomin att gå ihop så kan du väl göra en anonym kommentar på detta inlägg.
Det jag vill veta om ditt hushåll är:

- Hur mycket ni får ut i lön och bidrag varje månad
- Hur många personer ni är i hushållet
- Hyran om ni bor i lägenhet
- Räntekostnaden om ni bor i villa
- Hur många bilar ni har

Vad har jag för någon nytta av denna information?
Jo jag vill förstå hur illa ställt det är, samt se om man med olika tricks borde kunna få det att gå ihop. Svaren kommer i kommande inlägg ifrån mig.

1 kommentar:

Ragge sa...

Hej! Visst vore det kul att förstå hur det kan gå ihop (eller inte). I vårt hushåll är vi tre personer, en vuxen och två barn. Inkomsterna uppgår till totalt 12000 kronor, ungefär. Vi bor i en hyreslägenhet som kostar ca 5000 kronor/månad. Vi har ingen bil.